Білий дим з вихлопної – це далеко не рідкісна подія. Причин у нього може бути велика кількість – від природних і безпечних до необхідності ремонту. Залишається тільки розібратися, що і коли робити.
Якщо білий дим з’являється тільки в морозну погоду і не на тривалий час, а тільки під час прогрівання силового агрегату, то така ситуація вважається нормальною. Причиною виступає конденсат, який накопичується в системі вихлопу. Як тільки випускна система прогрівається до достатньої температури, то вся волога, що скупчилася, природним чином випаровується і вихлопні гази набувають звичної всім безбарвності. З подібним можна зіткнутися і без автомобіля. Що прохолодніше на вулиці, то більше ви бачите пари з рота.
Іноді дим може йти і в суху погоду. Зазвичай йдеться про випадки, коли автомобіль тривалий час не використовувався – 2-3 дні чи більше. У такому разі волога могла залишитися на поверхні каталізатора, резонатора та інших компонентах вихлопної системи. На повне “вигоряння” вологи потрібен трохи більший час – приблизно 30 хвилин і проблема зникне.
Білий дим після прогріву вихлопної системи
Якщо білий дим з вихлопної труби на прогрітому двигуні залишається, а під час збільшення обертів силового агрегату його стає тільки більше, то є проблеми в роботі двигуна чи паливної системи автомобіля.
Причин існує величезна кількість. Щоб дістатися до суті, потрібно провести ретельний огляд транспортного засобу, проаналізувати щільність і насиченість вихлопних газів. Проблема стосується як дизельних, так і бензинових силових агрегатів.
Бензинові мотори
Двигуни на бензині використовуються в багатьох моделях. Тому заглиблення в тему почнемо саме з питання, чому може йти білий дим із вихлопної труби ДВЗ на бензині. Найпоширеніші варіанти проблеми:
- Проблеми з прокладкою ГБЦ. Навіть незначна тріщина на поверхні може спровокувати потрапляння антифризу в піддон.
- Засмічені форсунки, фільтрувальні елементи. Фільтри відповідають за якість паливної суміші, а форсунки – ефективне розпилення. Якщо вони забиті, то порушується склад паливної суміші, вона згорає неправильно, в результаті чого може змінитися і ступінь насиченості вихлопу.
- Присутність антифризу в складі паливоповітряної суміші. Основний варіант потрапляння – через циліндр.
- Недостатня якість палива. Що більше в пальному міститься присадок та інших сторонніх речовин, то більш насичений колір вихлопу. У тому числі може йти і білий дим із вихлопної труби.
- Залягання кілець. Це призводить до горіння оливи та появи диму з сіруватим, темним відтінком.
Дизельний мотор
У випадку з дизельним силовим агрегатом проблеми приблизно схожі. До димлення може призвести вода в солярці, антифриз у колекторі, некоректне спалювання. Якщо автомобіль оснащений сажевими фільтрами DPF, або FAP, то білий вихлоп часто пов’язаний зі згорянням сажі.
Білий дим з вихлопної труби на авто з дизельним двигуном також може з’явитися через проблеми з циліндрами, поршнями, в результаті чого знижується компресія.
Діагностика автомобіля
Визначити причину димлення допоможуть діагностичні заходи. Для автомобілів із дизельним та бензиновим силовим агрегатом використовуються ідентичні прийоми.
Почати можна з перевірки масла. Важливий не тільки його рівень, а й відтінок. Не допускається наявність на поверхні дивних емульсій, молочного відтінку.
Якщо з маслом усе гаразд, необхідно оглянути свічки. У нормальному стані вони мають невеликий нагар, звісно, якщо деталі не нові. Присутність вологи або ідеальна чистота – це ознака, що в паливі присутня вода.
Наступним можна виконати тест за допомогою тканини або серветки. Для цього потрібно запустити мотор і прикласти чистий матеріал до труби вихлопу на кілька хвилин. Присутність жирних плям свідчить про масло в паливі. Якщо плями блакитні, жовті, є виражений і неприємний запах, то це свідчить про протікання антифризу. Також потрібно оглянути блок циліндрів, кришку, прокладки на цілісність.
Вирішення проблеми
Отже, як прибрати білий дим із вихлопної? Універсального методу не існує. Усе залежить від результатів діагностики.
Серед базових порад:
- використання якісного палива;
- чистка форсунок, заміна фільтрів;
- налаштування електроніки щоб скорегувати співвідношення палива і повітря;
- ремонт ГБЦ;
- відновлення компресії;
- заміна комплектуючих, через які антифриз потрапляє в циліндри.
Якщо самостійна діагностика не дала результату і проблема повторюється, то слід звернутися по консультацію в автомобільну майстерню. Ігнорувати постійну наявність білого диму з вихлопної труби при натисканні на газ не варто. Адже він може вказувати на деструктивні процеси, які здатні призвести до серйозних несправностей.