За останні чотири роки моя Toyota Tacoma в Україні була надійним помічником і привезла мене до безлічі місць, таких як Київ, Львів і Черкаси, а також кемпінг в Одесі та Карпатах. Однак, стандартна підвіска на моїй Такомі SR5 double-cab пережила багато чого, і після майже 100 000 км передні амортизатори вийшли з ладу, а задні були в нещасному стані. Я почав шукати заміну амортизаторам із заділом на ліфт підвіски Tacoma.
Після прочитання форумів та оглядів, я збирався купити систему підвіски OME. Однак, я побачив нову лінійку амортизаторів Foam Cell Pro від Ironman 4×4 і відмовився від своїх планів на встановлення OME. Foam Cell поєднують надійну конструкцію з можливістю регулювання, роблячи їх ідеальним компромісом між більш дорогими рішеннями. Але, на жаль, вони одразу не були доступні в Україні, тому я придбав для тимчасового використання комплект злегка вживаних TRD Offroad Bilstein, щоб перечекати очікування Айронмен. Нарешті амортизатори Foam Cell Pros надійшли в продаж на початку минулого року, і я зміг купити комплект посиленої підвіски Ironman Foam Cell для Toyota Tacoma.
Перші враження від покупки посиленої підвіски Ironman
Під час отримання посилки стало очевидно, що амортизатори доволі важкі, майже вдвічі важчі за стокові, що цілком очікувано через їхню посилену конструкцію.
Упаковка була чудовою, з акуратним розміщенням у половинках з формованого пінопласту і достатньою кількістю прокладок для забезпечення безпечної доставки навіть на високих швидкостях.
Якість зварних швів і лакофарбового покриття була на вищому рівні, а для захисту від корозії використовувалося покриття E-coating. Візуально вони мають солідний вигляд і добре підходять для бездоріжжя.
Порівняно з конкурентами ці амортизатори виділяються своєю конструкцією: сталеві стінки завтовшки 3 мм і корпуси діаметром понад 2,5 дюйма. У той час як інші амортизатори зазвичай мають монотрубну конструкцію з газонаповненим резервуаром, у цих амортизаторах використовують двотрубний корпус із пінопластовим осередком.
Чому це важливо:
Амортизатор функціонує завдяки стисненню оливи в трубці, контролюючи її потік через поршень з отворами для демпфірування, запобігаючи надмірному підстрибуванню після виникнення збурень. Інженери можуть використовувати перепускні клапани та регульовані заслінки для зміни ступеня демпфірування.
Під час тривалої експлуатації внаслідок тертя виділяється тепло, що призводить до закипання оливи та зниження ефективності роботи амортизатора. Для підтримання тиску і підвищення температури кипіння в масляний циліндр часто додають азот, однак у двотрубних конструкціях це може призвести до аерації.
У монотрубних конструкціях азот відокремлюється від оливи за допомогою внутрішнього плаваючого поршня, що дає змогу уникнути аерації. Однак при цьому втрачаються деякі переваги двотрубних конструкцій, як-от більший об’єм оливи і м’якший хід. Для вирішення цієї проблеми деякі виробники використовують зовнішні резервуари.
Foam Cell Pro від Ironman4x4 зберігає двотрубну конструкцію, але вкладає азот у закриту піну, забезпечуючи переваги двохтрубної конструкції без недоліків.
Встановлення посилених амортизаторів Айронмен
Я встановив амортизатори Foam Cell Pro і проставки SPC Light Racing UCA в суботу за допомогою моїх друзів. Процес був нескладним, з базовими інструкціями від Ironman 4×4 і безліччю посібників в Інтернеті. Піднявши пікап на домкрат і зафіксувавши його, я зняв колеса і амортизатори, потім встановив нові, затягнув усе і встановив колеса на місце.
Встановлення пройшло гладко, за винятком болта кріплення з боку пасажира, який піддався корозії і не відкручувався. За допомогою наполегливості, розчинника іржі, нагрівання і деяких зусиль мені вдалося звільнити болт. Після цього я відрегулював кільця для досягнення бажаного 2-дюймового ліфта, що було спрощено за допомогою змащення різьблення кілець (WD-40 або PB blaster).
Кілька порад по встановленні:
1. Одягніть гайку на кінець болта перед ударом; удар по голому болту зашкодить різьбленню і ускладнить надягання гайки під час установлення болта назад – зверніть на це увагу тільки в тому разі, якщо ви не плануєте використовувати нові болти, що я, озираючись назад, рекомендую.
2. Не намагайтеся вибити болт, використовуючи кілька подовжувачів і провертаючи його за допомогою відбійного молотка – втулка гумова, вона буде крутитися і врешті-решт повернеться назад і спробує вибити вам обличчя або вдарити нижче, що буде набагато болючіше.
Перші враження
Після завершення встановлення, поїздка додому сільськими дорогами пройшла без пригод. Автомобіль став більш стійким, але при цьому залишався комфортним. Нові амортизатори значно зменшили коливання автомобіля під час розгойдування на ямах порівняно з попередніми TRD Bilstein. Наступного дня поїздка дорогою протяжністю 2000 км (включно з бездоріжжям) виявила деяку первісну жорсткість, частково зумовлену новими шинами класу E з трохи підвищеним тиском повітря. У міру просування дорогою, зниження тиску в шинах і деякого бездоріжжя, хід став плавним. За перший місяць витки просіли приблизно на 1,25 дюйма, що потребувало двох регулювань. Тепер автомобіль добре керується, демонструючи мінімальний крен на ніс під час гальмування і крен кузова під час поворотів.
Позашляхові характеристики нової підвіски Ironman
На бездоріжжі нові компоненти підвіски показують приголомшливі результати, забезпечуючи більш плавну і тиху їзду і легко справляючись з нерівностями і падіннями. Вони забезпечують поліпшене зчеплення з дорогою, більшу гнучкість і кращий кліренс на перешкодах порівняно зі штатною конструкцією. Незважаючи на те, що підвіска залишилася колишньою, її гнучкість, як і раніше, вражає. Прискорення машини показало справжні можливості амортизаторів, оскільки вони стали більш податливими на високих швидкостях. Навіть на нерівних ґрунтових дорогах і вибоїнах автомобіль залишався стійким і контрольованим, а удари були мінімальними. На розмитих дорогах амортизатори швидко гасили коливання, що призводило до мінімальних перешкод у салоні – значне поліпшення порівняно зі штатними запчастинами.
Висновок: Чи потрібно купити підвіску Ironman?
Після 2 місяців, після кількох поїздок і можливості випробувати підвіску в різних умовах, я, як і раніше, дуже задоволений результатом. У процесі обкатки підвіска стала трохи м’якшою і комфортнішою, і, як уже зазначалося, потребувала деякого регулювання, коли витки просіли. Я вважаю що Ironman 4×4 Foam Cell Pros – це відмінний варіант амортизаторів для тих, хто шукає компроміс між бюджетними варіантами та дорогими брендами.