Ця процедура зазвичай виконується на бокових та задніх вікнах, а також на лобовому склі, хоча рівень тонування може варіюватися від легкого затемнення до дуже темного, в залежності від бажань власника авто і законодавства країни або регіону.
Основні цілі тонування
- Захист від сонця: допомагає блокувати сонячне випромінювання та ультрафіолетове (УФ) випромінювання, що може пошкодити шкіру водія та пасажирів, а також внутрішні деталі автомобіля.
- Зовнішній вигляд: тонування може покращити стиль авто, роблячи його більш привабливим.
- Комфорт і охолодження: допомагає зменшити тепло в салоні автомобіля, оскільки воно вбирає сонячну енергію і розсіює її.
- Захист від розбиття скла: деякі види можуть збільшити міцність скла і захистити від небезпеки розбиття при великому ударі.
Як тонувати авто?
1. Яку плівку використовувати?
У ПДР України зазначено, що світлопропускна здатність лобового скла повинна становити не менше 75%. Бічних передніх стекол – не менше 70%.
Лобове скло тонувати можна, але по мінімуму! При цьому дозволяється додатково наклеїти зверху кольорову тонувальну смугу завширшки не більше 14 см.
Задні бічні вікна дозволено тонувати як завгодно – хоч повністю. Єдина умова – не можна використовувати дзеркальний малюнок.
Сьогодні виробники пропонують такі види плівок:
- Звичайна – гнучка полімерна плівка з нанесеним клеєм. Коштує дешево, але має невеликий термін експлуатації – вже після 2 років використання починає вигоряти і відшаровуватися.
- Металізована – поверх фарби наноситься спеціальний металевий шар, який забезпечує додатковий захист і теплоізоляцію. Вона в кілька разів міцніша за звичайну, тому навіть якщо в скло влетить камінчик від зустрічного автомобіля, осколки залишаться висіти на плівці.
2. Як вирізати тонування по склу
Для початку потрібно правильно вирізати плівку за формою скла. Особливих інструментів тут не потрібно – буде достатньо звичайних ножиць або канцелярського ножа.
Щоб не помилитися, прикладіть плівку до скла і обведіть по периметру маркером. При цьому варто залишити 1,5-2 сантиметри запасу з кожного боку – точна підгонка проводиться вже після обклеювання.
Зверніть увагу, що їх вирізають за вигинами зовнішнього боку скла – так менше шансів помилитися. Але пам’ятайте, що клеїться вона з внутрішньої сторони салону.
3. Як наклеїти тонувальну плівку?
Перед початком роботи потрібно підготувати необхідний інвентар:
- Канцелярський ніж або тонкі ножиці;
- Побутовий пилосос;
- Розчин господарського мила (25-30%);
- Вигонка (пластиковий або гумовий шпатель);
- Будівельний фен;
- Засіб для миття скла;
- Замшеву ганчірку.
Спочатку потрібно ретельно вимити і знежирити скло за допомогою спеціального засобу для чищення. Після цього, висушіть поверхню – для цього часто використовують м’яку тканину або будівельний фен.
Після очищення і викрійки заготовок потрібно розподілити на скло мильний розчин. Потім зніміть захисне покриття плівки і нанесіть розчин на її поверхню.
Наступним кроком буде розмістити плівку на склі. Поки мильний розчин не висох, тонування можна без проблем рухати по склу. Коли вона зайняла своє місце, потрібно розгладити її поверхню і прибрати надлишки вологи за допомогою гумового шпателя.
На бічних стеклах підгонка проводиться T-подібними рухами. Тобто спочатку проводиться вертикальна лінія, а від неї вправо і вліво вирівнюються нерівності і видаляється зайва волога. Лобове скло підганяється навпаки – спочатку проводиться горизонтальна лінія, а потім шпатель рухається вгору і вниз.
Протягом 30 хвилин клей підсохне, і можна буде обрізати краї. Пам’ятайте, що повністю процес висихання займає 2-3 дні – за цей ми рекомендуємо відключити підігрів скла і не залишати машину на протязі.
Можна прискорити висихання за допомогою будівельного фена, але температура обдуву не повинна перевищувати 40 градусів. Якщо подати більш гаряче повітря, плівка може деформуватися, і її доведеться переклеювати.
Якщо все зроблено правильно, плівка збереже гладку поверхню і міцно приклеїться до скла.
Сподіваємось, що надані поради будуть корисними і допоможуть вам виконати цю процедуру без проблем і з відмінним результатом.