...

Влітку, під час руху містом, стрілка покажчика температури двигуна часто піднімається до червоної зони. Що ж робити, якщо двигун починає перегріватися, щоб не завдати йому шкоди? Кілька автомобільних «лайфхаків» допоможуть уникнути перегріву двигуна у спеку.

Чому двигун перегрівається

Температура охолоджувальної рідини може перевищувати нормальні 85-90C під час тривалого руху на нижчих передачах, наприклад, у затяжних заторах. Однак у справній системі охолодження рідина закипає при 108-111C, тому говорити про «закипання» двигуна не завжди правильно. Зазвичай тепловий режим нормалізується, щойно автомобіль починає рухатися на третій-четвертій передачі за середніх обертів. Якщо дорожня ситуація не дає змоги розігнатися, доведеться зупинитися і дати двигуну попрацювати на холостому ходу близько 30 секунд, потім заглушити його для охолодження. Також можна відчинити всі вікна і ввімкнути систему опалення на повну потужність. Обігрів відбирає тепло в охолоджувальної рідини і допомагає знизити температуру двигуна.

Що робити, якщо двигун все-таки перегрівся

Якщо стрілка температури продовжує рухатися в червону зону, а з-під капота йде пар, значить, охолоджувальна рідина дійсно закипіла. У цьому разі не можна одразу глушити двигун, оскільки в його сорочці охолодження можуть утворитися пароповітряні пробки, що призведе до перегріву і пошкодження прокладки головки блока циліндрів.

Способи вирішення проблеми наступні:

  • Накат і використання пічки. Краще розігнатися і пустити машину накатом при працюючому на холостому ходу моторі. Водяний насос прокачуватиме рідину системою, і вона не встигне закипіти в найгарячіших зонах двигуна. Якщо це неможливо, наприклад, у заторі, доведеться увімкнути пічку і «смажитися» в салоні, щоб відвести тепло від двигуна.
  • Вимкнення кондиціонера. Якщо працює кондиціонер, його слід вимкнути. Конденсор кондиціонера, розташований перед основним радіатором, під час роботи виділяє тепло, що збільшує температуру повітря, що проходить через радіатор системи охолодження.
  • Поливання радіатора водою. Якщо двигун продовжує перегріватися, можна рясно поливати радіатор водою. Випаровування води з поверхні радіатора відводить тепло і допомагає знизити температуру.

Долив охолоджувальної рідини

Якщо перегрів викликаний низьким рівнем охолоджувальної рідини, її необхідно долити. Робити це потрібно тільки на холодному двигуні, оскільки відкриття гарячої системи небезпечне. У крайньому разі, якщо потрібно терміново долити рідину, робити це потрібно обережно. Накинути на пробку щільну ганчірку, щоб уникнути опіків парою, і доливати рідину малими порціями тонким струменем, щоб уникнути різкого перепаду температур. Після цього відразу запустити двигун, щоб відновити циркуляцію охолоджувальної рідини.

Висновок

Літня спека може створити серйозні проблеми для двигуна автомобіля. Дотримання простих запобіжних заходів і знання правильних дій під час перегріву допоможуть уникнути серйозних пошкоджень і зберегти ваш автомобіль у робочому стані.

z
Заголовок
Стаття
Обкладинка
Maximum file size: 512 МБ
Search this website