Така проблема як витік струму в автомобілі турбує водіїв досить часто. З’явиться вона може навіть на новому транспортному засобі. Якщо довелося зіткнутися з подібного роду несправністю, то необхідно якнайшвидше знайти причину і негайно приступити до її усунення. Подальша експлуатація автомобіля становить небезпеку.
Поширені причини втрати електрики
Частіше за все витік струму пов’язаний з таким обладнанням:
- сигналізація;
- автомобільна магнітола;
- підсвічування автомобіля;
- керуючий блок силового агрегату;
- статор;
- акумуляторна батарея;
- генератор.
Сигналізація має великий період активної роботи. Тому втрати струму нерідко пов’язані саме з охоронною системою. Сигналізація містить передавач і приймач, а також інші компоненти, котрі потребують електрики. Будь-які порушення в роботі можуть призвести до втрати заряду електроенергії.
Навіть якщо магнітолу вимкнути, то окремі її компоненти все одно продовжать споживати електричну енергію. Зазвичай це стосується елементів пам’яті що відповідають за відлік часу, збереження налаштувань. Споживання струму в автомобілі можуть відбуватися навіть якщо автомагнітола справна. Значення може сягати 10 міліампер.
Аналогічна ситуація з блоком управління. Він завжди перебуває під напругою. Якщо пристрій повністю робочий, то втрати можуть досягати 2 міліампер, але цей показник не критичний. А ось якщо значення вище, то з великою ймовірністю є проблеми.
Напруга на генератор подається завжди – з плюсової клеми акумуляторної батареї. Якщо виникають неполадки, то пристрій здатний розрядити АКБ всього за 30-60 хвилин. Споживане значення у звичайному стані – не більше 2 мікроампер. Допустимий витік струму в автомобілі становить якраз 2 мікроампера.
У випадку з акумуляторною батареєю, втрати енергії може спровокувати наліт, а також погана якість електроліту, порушення механічної цілісності пластин, тощо.
Якщо двигун заглушений, то стартер не повинен споживати енергію навіть у мінімальній кількості. Споживання починається тільки під час спроби запустити силовий агрегат.
Які наслідки втрати електрики?
Витікання струму в автомобілі вище норми тягне за собою низку проблем. Найчастіше йдеться про швидкий розряд акумуляторної батареї. Це, напевно, найшкідливіше, що може статися. Якщо, звісно, водій не зіткнеться з розрядженим АКБ у найвідповідальніший момент.
Інша проблема – відмова окремих компонентів бортової мережі. Якщо втрата енергії відбувається на мікросхемі або ділянці з транзистором, то це може призвести до перегріву і повної відмови. Витрати на ремонт бувають різними – від кількох сотень гривень до тисяч.
Найсерйозніше і найнебезпечніше з чим може тільки зіткнутися водій – плавлення чи навіть займання проводки. Якщо, наприклад, витік становитиме 1 А, то потужність розсіювання досягає 12 Вт, чого достатньо для плавлення і подальшого замикання проводки. Далі в справу вступлять великі струми, вони то і спровокують загоряння.
Перевірка струму витоку
На запитання, як перевірити облік струму в авто, відповідь проста – скористатися відповідним приладом, тобто мультиметром.
Алгоритм дій наступний:
- Відшукайте яким чином в автомобілі розташовані запобіжники. Схему зазвичай подано в керівництві з експлуатації. Або можна зробити відповідний запит в Інтернеті.
- Відключіть запалювання, всі електричні споживачі і потім – плюсову клему акумуляторної батареї.
- Переключіть мультиметр у режим постійного струму.
- Під’єднайте по черзі контакти інструмента до відповідних роз’ємів. Найзручніше робити це за допомогою затискачів типу крокодил. Дуже важливо дотримуватися полярності. Плюсовий контакт з’єднується з плюсом АКБ, мінусовий – з клемою, яка йде на обладнання.
- Проаналізуйте дані. Якщо значення не перевищує 2 мікроампера, то все гаразд. Показники в діапазоні 2-5 мікроампер перебувають на межі дозволеної зоні. Власник транспортного засобу самостійно приймає рішення про доцільність подальших дій. За більш високого витоку потрібно шукати джерело.
Подальша стратегія дій, як знайти витік струму в автомобілі, залежить від того, чи є поруч помічник. Він повинен по черзі витягувати запобіжники. Якщо ніяких змін на приладі не відбулося, то струм через цей прилад не втрачається. Таким чином перебираються всі можливі варіанти.
Наступний метод більш точний, не вимагає присутності помічника, але більш витратний за часом. Для початку необхідно підключити позитивну клему АКБ назад. Потім по черзі відключаються запобіжники, а щупи мультиметра підключаються до відповідних роз’ємів.
Як тільки вдалося знайти джерело витоку, слід виявити першопричину. Тут без знань і досвіду вже не обійтися. Найчастіше нею є залипання реле, поломка електронних блоків, або замикання. Наприкінці залишається усунути несправності.