З настанням осені та пониженням температури повітря багато власників машин стикаються з питанням, чи треба прогрівати авто перед початком руху? Ця спірна тема викликає бурхливі дискусії серед автолюбителів та експертів. Тож сьогодні спробуємо розібратися в цьому питанні й визначити, чи є потреба у прогріванні двигуна.
Відповідь на це запитання залежить від кількох факторів:
- вид мотора – бензиновий чи дизельний;
- тип впорскування – карбюраторний або інжекторний;
- наявність турбіни, яка нагнітає повітря для більшої потужності двигуна.
Чи потрібно прогрівати авто взимку: карбюраторний мотор
Турбо-дизельні та карбюраторні двигуни рекомендовано прогрівати протягом кількох хвилин, особливо якщо температура повітря опустилася нижче нуля. Так покращується текучість мастила і воно краще змащує деталі двигуна, трансмісії.
Оптимальна температура для роботи мотора становить 90°С, а робоча стартує від 60 градусів.
Рекомендований час прогріву відповідно до показників термометра:
- від 0 до +5°С – досить 1-2 хвилин;
- вище -10°С – грійте 2-3 хвилин;
- до -20°С – до 3-5 хвилин. Гріти машину понад 5 хвилин без руху не рекомендовано.
Якщо ви не хочете чекати, поки прогріється мотор, встановіть сигналізацію з системою автозапуску. Так можна запустити авто з брелка заздалегідь, і транспортний засіб буде готовий для руху до вашого приходу.
Інжекторний двигун: прогрівати авто чи ні
У сучасних моторах застосовуються більш ефективні мастила, які мають нижчий показник загустіння при низьких температурах. А також електронні системи керування допомагають оптимізувати роботу двигуна за різних умов. До того ж без прогрівання ви заощаджуєте пальне та знижуєте кількість викидів шкідливих речовин в атмосферу.
Без прогріву варто починати рух обережно, уникаючи різких натискань на педаль газу. Рекомендований діапазон обертів становить 2000-2500 об/хв. Після декількох хвилин їзди можна переходити на підвищені оберти.
Як бути з ГБО та електрокарами?
Автомобілі з встановленим газобалонним обладнанням потрібно запускати на бензині, а через 1-2 хвилини перемикати на газове пальне. Така рекомендація актуальна незалежно від сезону.
На відміну від двигуна внутрішнього згоряння, електромобіль не потребує прогрівання. Якщо надворі мороз, бортова електроніка на короткий час обмежить свою віддачу для безпечної експлуатації. Проте час прогрівання значно нижчий, ніж у бензинових чи дизельних машинах.
Чи треба прогрівати авто влітку
Тут думки експертів розділилися. Перші стверджують, що це необхідно, адже робоча температура двигуна становить 60-90°С. Тому навіть тридцятиградусна спека не забезпечить достатнього прогрівання.
Проте більшість вважає, що це марна трата часу і пального. І такі дії призведуть лише до зайвих викидів вуглекислого газу та інших шкідливих речовин, що забруднюють навколишнє середовище.
Висновок
Вище ми дослідили питання, чи потрібно прогрівати двигун авто взимку та влітку. Залежно від погодних умов та виду двигуна, прогрівання авто може бути корисним або зайвим заходом. Сучасні інжекторні автомобілі, як правило, добре пристосовані до роботи при низьких температурах на відміну від старих карбюраторних машин. Тут важливо слідувати рекомендаціям виробника та враховувати індивідуальні умови експлуатації.