У житті будь-якого автомобіліста може виникнути ситуація, коли його залізний кінь навідріз відмовляється їхати. У такій ситуації може знадобитися відбуксирувати машину в сервіс. Якщо у вас механічна коробка передач, жодних проблем не виникне. А от як бути з автоматичною? Далеко не всі водії знають, як правильно буксирувати автомобіль з коробкою-автомат.
Як буксирувати машину на “автоматі”
На відміну від МКПП, ви не можете просто ввімкнути “нейтралку” і котитися на тросі за іншим автомобілем. У випадку з АКПП є нюанси, недотримання яких може призвести до поломки всього вузла.
Варто одразу зазначити, що в широкому сенсі до автоматичних належать кілька типів трансмісій. Це може бути:
- Класичний “автомат” (їх ще називають гідротрансформаторними);
- Варіатор;
- “Робот”.
Кожен тип вимагає власного підходу. Тому розглянемо їх по порядку.
Гідротрансформаторна коробка
За правилами автомобіль з такою коробкою не можна буксирувати із заглушеним двигуном. Річ у тім, що для функціонування АКПП критично важливий рівень масла. Воно подається і охолоджується насосом, але з вимкненим двигуном він не працює. Як наслідок – трансмісія погано змащується і перегрівається.
Тому потрібно тягнути заведену машину на нейтральній передачі. Якщо ж запустити ДВЗ неможливо, то як крайній захід допускається буксирувати на швидкості 20-40 км/год на дальність до 40 км. У такому разі для переведення селектора в нейтраль потрібно натиснути спеціальну кнопку Shift Lock.
Загальний алгоритм дій:
- Залийте трансмісійну оливу до максимуму.
- Поверніть ключ запалювання, щоб розблокувати рульове колесо.
- Переведіть коробку в положення N.
- Після приїзду на сервіс злийте масло до штатного рівня.
Але обов’язково звіртеся із заводською інструкцією до вашого автомобіля. Там будуть вказані точні умови. А в деяких моделях буксирування може бути суворо заборонено.
Варіатор
Як і попередній тип, варіатори вимагають працюючого насоса для змащення. Тому перед буксируванням потрібно запустити двигун. В іншому разі високий ризик пошкодити ремінь і шківи трансмісії.
Із заглушеним мотором можна максимум затягнути машину на евакуатор. Більших навантажень варіатор, найімовірніше, не витримає.
Роботизована коробка
Якщо у вас так званий преселективний “робот”, суворої заборони на буксирування зазвичай немає. Обмеження за швидкістю і відстанню залежать від моделі коробки. Інформація має бути в інструкції від виробника. Але найчастіше це поїздка в межах 20 км на швидкості 15-20 км/год. Причина та сама — погане змащення всіх механізмів при заглушеному моторі.
Такі коробки дуже примхливі і дорогі в ремонті. Тому найкращим варіантом все ж буде викликати евакуатор.
Варто сказати, що ще бувають роботизовані механічні КПП. Якщо максимально спрощувати, то вони дуже схожі на звичайну “механіку”, тільки для перемикання передач у них використовуються сервоприводи. Тому для буксирування потрібно просто перейти на нейтральну передачу.
Загальні рекомендації
Насамперед під час буксирування потрібно стежити за температурою масла в АКПП. І за перших ознак перегріву робити зупинку, щоб коробка охолола. Також пам’ятайте, що слід уникати різкого руху. Машина має їхати максимально плавно і без ривків.
Важливо зазначити, що все написане вище підходить тільки для випадків, коли трансмісія вашого автомобіля працює справно і не є первісною причиною, через яку вам потрібен буксир.