...

Більшість водіїв згадують про наявність в їхній машині акумулятора, коли він виходить з ладу. У такі моменти багато хто замислюється про те, як вибрати новий акумулятор для автомобіля, щоб він працював правильно і без проблем. Можна, звичайно, просто довіритися продавцю-консультанту в магазині. Але якщо ви трохи розберетеся в темі, то пошук найбільш вигідних пропозицій для вас сильно спроститься.

Як вибрати акумулятор для авто: на що дивитися

Сьогодні на ринку автозапчастин існує безліч різних акумуляторів. Щоб не заплутатися в цьому розмаїтті, слід звернути увагу на кілька факторів. А саме:

  • Ємність акумулятора;
  • Типорозмір;
  • Пусковий струм;
  • Полярність і тип клем;
  • Обслуговуваний або необслуговуваний.

Від цих параметрів залежить, підійде пристрій під конкретно ваш транспортний засіб чи ні. Розберемося, що вони означають.

Ємність

Цю величину зазвичай вказують на передньому боці акумулятора і вимірюють в ампер-годинах (Ah). Грубо кажучи, чим вона більша, тим довше ви зможете користуватися електрообладнанням автомобіля при заглушеному моторі.

Наприклад, за інших рівних умов більш ємна батарея дасть змогу довше крутити двигун стартером. Що може бути важливо в ситуаціях, коли машина не заводиться з першого разу. Тому, до речі, досвідчені водії завжди перевіряють стан акумулятора під час підготовки автомобіля до зими. Однак встановлювати в автомобіль більш ємний виріб, ніж був із заводу, немає сенсу. Найчастіше, якщо ємність буде вищою за штатну на 15Ah і більше, він буде постійно недозарядженим.

Також у всіх акумуляторів є такий показник, як резервна ємність. Він вимірюється в хвилинах і показує, скільки часу виріб може видавати струм силою 25 ампер. Ця інформація може бути корисною в ситуаціях, коли автомобіль рухається з непрацюючим генератором. Однак виробники дуже рідко її вказують.

Типорозмір

На ринку існує два типи корпусу акумуляторів: європейський і азіатський. Перший трохи нижчий і довший за другий. Відрізняється і розташування клем. У європейському корпусі вони втоплені в корпус, в азіатському виступають за його межі.

У рамках одного стандарту акумулятори з однаковою ємністю матимуть і однакові габарити. Тож якщо у вашому автомобілі поміщалася модель, наприклад, на 60Ah, то нова з такою ж ємністю теж встане як рідна, незалежно від виробника.

Ще зверніть увагу на те, яким чином ваш старий акумулятор кріпиться до кузова. У різних автомобілях можуть використовуватися верхнє або нижнє кріплення. Залежно від цього корпус акумулятора теж відрізнятиметься.

Пусковий струм (струм холодної прокрутки)

Тим, хто не знає, як вибрати акумулятор для дизельного автомобіля на зиму, потрібно насамперед звертати увагу саме на цю характеристику.

Вона позначає силу імпульсу, який батарея може забезпечити стартеру. Чим він вищий, тим легше заводиться двигун. Найчастіше вказується на корпусі поруч із ємністю у вигляді тризначного числа з індексом А і стандартом вимірювання в дужках. Загалом використовують такі стандарти:

  • EN – європейський;
  • SAE/CCA – американський;
  • DIN – німецький;
  • JIS – японський.

Наприклад, для бензинового 1,5-літрового двигуна буде більш ніж достатньо найпоширеніших акумуляторів з 480-540А (EN). А ось щоб завести дизельний автомобіль у мороз, знадобиться значення побільше. І що більший об’єм мотора, то вищий потрібен струм.

Відповідність струму холодної прокрутки в різних стандартах
EN 330 480 540 600 680 760 860 1000
SAE/CCA 350 500 600 650 750 800 900 1050
DIN 200 280 335 365 420 450 505 590

Полярність і тип клем

У магазині вам можуть зустрітися акумулятори з прямою і зворотною полярністю. Тут все максимально просто. У першому випадку плюс знаходиться зліва, у другому — справа. На практиці вони не взаємозамінні, оскільки, найімовірніше, стандартні дроти вашого автомобіля банально не дотягнуться до правильної клеми.

Також звертайте увагу на самі клеми. У більшості батарей вони стандартні, але в деяких японських і корейських автомобілях використовують більш тонкі. І найрідкісніший випадок — американські клеми, які розташовуються з боків.

Обслуговуваний або необслуговуваний

Обслуговувані акумулятори зазвичай позначаються маркуванням MF (Maintenance Free). Це бюджетний сегмент. У них використовуються свинцеві пластини з додаванням сурми, через що такі батареї мають низький пусковий струм, високий саморозряд і страждають від википання електроліту. Тому в них потрібно іноді доливати дистильовану воду, для чого передбачено фізичний доступ до банок.

Трохи кращі і дорожчі накопичувачі з пластинами з додаванням кальцію. Вони рідше потребують доливання води, тому відносяться до малообслуговуваних. Їх можна відрізнити за наявністю маркування Са.

Необслуговувані акумулятори підписують SMF (Sealed Maintenance Free). У них значно слабкіше виражені перераховані вище проблеми, тому електроліту зазвичай вистачає на весь термін експлуатації, а корпус не має жодних пробок. До таких належать преміумні вироби, виконані за технологією Ca-Ca з пластинами повністю з кальцію. Або ще більш досконалі AGM (Absorbent Glass Mat) з використанням спеціальних сепараторів зі скловолокна.

Нюанс полягає в тому, що для старих автомобілів раціональніше брати обслуговувані акумулятори. У 20-річного транспортного засобу вища ймовірність неполадок електрообладнання, які призведуть до швидкого википання електроліту. У такій ситуації обслуговувану батарею можна буде реанімувати, а необслуговуваний аналог доведеться викинути.

Своєю чергою, досконаліші накопичувачі підходять для “свіжих” машин, чия електроніка не дає збоїв і при цьому працює більш ефективно.

Як не помилитися

Якщо до цього все працювало справно, то найпростіший спосіб — купити батарею з такими ж параметрами, як у попередньої.

Але перед тим, як вибрати автомобільний акумулятор, обов’язково перевірте, які характеристики вказані виробником вашого авто. Вони будуть найбільш підходящими, якщо електронна система транспортного засобу не перероблялася.


Багато водіїв також звертають увагу на бренд акумулятора. Однак з ними все не так просто, як з технічними характеристиками. З одного боку, продукція іменитих виробників, таких як Boch або Varta, довше служить. Оскільки зазвичай має більш якісні матеріали та краще зібрана.

З іншого боку, їх найчастіше підробляють. Тому такі батареї варто купувати лише в перевірених магазинах. І хоча якісні накопичувачі енергії дорожчі, цей той випадок, коли краще взяти хороше і не знати проблем. Стеля цін на них відносно невелика, а заміна відбувається раз на кілька років.

Взявши до уваги всі вищеописані фактори, ви точно знатимете, як правильно вибрати акумулятор на автомобіль.

z
Заголовок
Стаття
Обкладинка
Maximum file size: 512 МБ
Search this website