Однією з ключових характеристик електрокара на сьогодні залишається запас ходу. Цей показник залежить від безлічі факторів. Але насамперед від того, якою акумуляторною батареєю оснащено транспортний засіб. Тому все більше власників «електричок» замислюються про те, як правильно доглядати за батареєю електромобіля, щоб вона якомога довше зберігала свою ємність.
Від чого залежить ресурс батареї електромобіля
Наразі в електромобілях найпоширеніші літій-іонні батареї. Не вдаючись у технічні подробиці, відзначимо той факт, що з часом вони втрачають свою максимальну ємність. Після кожного циклу розрядки-зарядки акумулятор відновлюється не повністю. Мова про мізерні значення, але цей ефект накопичується і через роки експлуатації зменшення запасу ходу стає помітним.
Термін служби таких АКБ може сильно варіюватися залежно від конструкції та умов експлуатації. Але в більшості випадків становить від 8 до 10 років. Зазвичай акумулятор вважають непридатним, коли він втрачає 30 % своєї ємності.
Щоб батарея прожила якомога довше, потрібно дотримуватися певних рекомендацій. Частина з них є загальною для всіх акумуляторів і не відрізняється від загальновідомих порад щодо заряджання смартфонів. А частина порад специфічна саме для автомобілів з електричним двигуном.
Звісно, це не обов’язкові правила. І їх недотримання не призведе до поломки. Але вони спрямовані на продовження ресурсу.
Як продовжити термін служби батареї в електрокарі
- Не розряджайте автомобіль до нуля. Зарядка з дуже низьких значень є підвищеним стресом для АКБ, тому краще не опускатися нижче 20 %.
- Заряджайте батарею не вище 90 %. Досягнення максимального заряду знижує її ресурс підвищеними темпами. Якщо ж потрібно вирушити в далеку поїздку, краще зарядитися прямо перед нею. Особливо не рекомендується залишати повністю заряджений АКБ простоювати більше 8 годин.
- На час тривалих стоянок електрокар рекомендується залишати увімкненим у мережу, щоб його заряд підтримувався в діапазоні 20-50 %. Якщо це неможливо забезпечити, оптимальним рішенням буде залишити машину з 80-90 %.
- Використовуйте швидку зарядку не частіше одного разу на день, оскільки вона підвищує знос елементів.
- Намагайтеся не зловживати різкими прискореннями. Тривала їзда в режимі «на всі гроші», а також штурми бездоріжжя сильно нагрівають батареї.
- Не паркуйте машину на сонці в теплу пору року, оскільки це теж може призвести до перегріву.
- У зимовий період рекомендується паркувати і заряджати електромобіль у теплих приміщеннях. Оскільки за низьких температур літій-іонні акумулятори можуть помітно швидше втрачати рівень заряду, що безпосередньо позначиться на дальності ходу. Також холод прискорює процес деградації АКБ.
Як правильно заряджати електромобіль
Як можна помітити, основна рекомендація зводиться до того, щоб за можливості завжди намагатися тримати рівень заряду батареї в діапазоні 20-90 %. Так вона працюватиме в оптимальному режимі. У досягненні цієї мети також дуже допоможе просунутий зарядний пристрій, який дає змогу гнучко налаштовувати процес заряджання. Також не забувайте стежити за справністю зарядного пристрою і всіх кабелів.
При дотриманні всього перерахованого вище АКБ електромобіля не буде втрачати більше пари відсотків ємності на рік, що є нормальним показником. Якщо ж ви помітили, що запас ходу почав падати різко, це може бути ознакою несправності. У такому разі однозначно потрібно звернутися до спеціалізованого сервісу.