Фраза “прикурити автомобіль” прижилася в лексиконі водіїв. Це означає підключити високовольтні кабелі від робочого акумулятора до АКБ машини, в якої цей пристрій розрядився. Так можна завести машину з незарядженою акумуляторною батареєю.
Здавалося б, тут нічого складного – підключив кабелі і все. Проте є кілька нюансів у питанні, як правильно прикурити авто. Нижче ви отримаєте детальну інструкцію та кілька важливих порад на цю тему.
Завдання акумулятора
Акумулятор забезпечує електроживленням електричні прибори автомобіля при заглушеному моторі. Батарея дає енергію магнітолі, годинникові, оптиці і т.д. Але її найважливіша функція – забезпечити роботу стартера, який, в свою чергу, виконує запуск двигуна. Після того, як мотор починає працювати, джерелом струму стає генератор. І акумулятор переходить з ролі постачальника енергії в роль споживача, щоб поповнити запас, що був витрачений на запуск мотора.Якщо прикурювати автомобіль при ввімкненому двигуні машини-донора, то запуск виконує не акумулятор, а генератор. А ми вже визначили, що він для цього не призначений (ця інформація знадобиться нам далі)
Як правильно прикурити від іншої машини?
Для того, щоб завести двигун при розрядженій АКБ, треба до нього підключити машину-донора з робочим зарядженим акумулятором. Таку операцію проводять за допомогою двох кабелів із затискачами-крокодилами чорного й червоного кольорів. Чорний позначає мінус, а червоний – плюс.
Інструкція:
- Спершу треба переконатися, що автомобілі не торкаються один одного, проте довжини проводів достатньо для прикурювання.
- Далі заглушіть обидві машини й виключіть всі електроприлади, щоб вони не зазнали пошкоджень.
- Тільки тепер кріпимо червоний кабель на плюсову клему від авто-реципієнта до донора (теж +). Повторюємо те ж саме з чорним кабелем і клемою зі знаком “-”, тільки з однією відмінністю. Другий кінець чорного дроту приєднуємо не до клеми, а до іншої металевої частини автомобіля-реципієнта, наприклад непофарбованої гайки. В разі кріплення кабеля до мінусової клеми акумулятор буде повільно заряджатися. Нам потрібна не зарядка, а запуск.
- Запускаємо мотор реципієнта. Якщо все добре, то машина із розрядженим АКБ має завестися. За протилежного сценарію заглушіть обидві машини і зарядіть акумулятор 15-20 хвилин. Перед запуском не забудьте від’єднати кабелі.
- Дуже важливо після прикурювання правильно видалити дроти. Це робиться у зворотному порядку: спочатку мінус – потім плюс по черзі від донора до реципієнта. Після від’єднання прослідкуйте, щоб металеві затискачі не торкалися один до одного. Адже це призведе до короткого замикання.
Існує ще один спосіб, як прикурити машину дротами. Якщо ви вже випробували всі вищеперелічені варіанти, можна спробувати завести машину-донора і ще раз провести прикурювання. Для більш ефективного результату ще й збільшити оберти двигуна до 2500-3000, натиснувши на педаль газу. В разі незапуску автомобіля-реципієнта варто миттєво від’єднати кабелі.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Цей варіант може бути небезпечним для обох машин, адже за такого сценарію роль запуску бере на себе генератор замість акумулятора. А раніше ми вже говорили про те, що генератор не призначений для запуску, це завдання АКБ. Такий спосіб може пошкодити роботі генератора донора у майбутньому.
Як вибрати автомобіль для прикурювання
Якщо ваша машина їздить на дизелі, то для прикурювання краще обрати теж дизельне авто. Оскільки акумулятор для бензинових транспортних засобів забезпечує надто низький поріг пускового струму.
Також важливий рік випуску машини. Старі карбюраторні автівки погано ладнатимуть із сучасними інжекторними. І звертайте увагу на вид транспортного засобу: не варто прикурювати вантажівку від бензинової малолітражки.
Рекомендовано прикурювати нескладні моделі старих поколінь і бюджетні сучасні машини. Власникам дорогих автомобілів зі складною бортовою електронікою варто оминати такої операції. Адже після прикурювання як в ролі донора, так і в якості реципієнта, велика ймовірність отримати проблеми у вигляді помилок із блоком керування. Краще зарядити акумулятор за допомогою постійного струму від звичайної електромережі.